Eerste berichtje - Reisverslag uit Accra, Ghana van Marieke - WaarBenJij.nu Eerste berichtje - Reisverslag uit Accra, Ghana van Marieke - WaarBenJij.nu

Eerste berichtje

Door: familiehiakame

Blijf op de hoogte en volg Marieke

08 April 2012 | Ghana, Accra

Hoi allemaal,
Eerste poging om in een cafe te internetten. Het lukt, maar heb niet veel tijd, want de kinderen zijn mee en worden wat ongeduldig.
Wil even laten weten dat we goed zijn aangekomen en nu proberen te wennen aan de warmte.
We zijn de afgelopen dagen in Anloga geweest, het dorp waar Abraham opgroeide, dus veel familie en vrienden heeft. Was leuk, ook nog even naar het strand geweest.
Het is Pasen, dus veel activiteiten en picknicks.
Komende week willen we naar ons eigen huis gaan (nu verblijven we nog bij een oom), om daar echt een thuis te gaan maken.
Met ons gaat het goed. Het is vooral wennen aan de warmte, want het we zitten net in een heel benauwde, zweterige tijd, waar de Ghanezen zelf zelfs over klagen. Makafui is wat pukkelig door de warmte, wat dan weer jeukt. Maar met wat talkpoeder komt het wel weer goed. Ook haar haar maar eens gekortwiekt.
Zo, ik laat het hierbij, maar in ieder geval even contact kunnen maken,
Groetjes vanuit Afienya, de volgende wordt als het goed is Akuse.
Doei

• 08 April 2012 - 16:58

Jeanet En Familie:

Leuk om jullie eerste bevindingen te lezen, en Makafui een kort koppie? Ik ben benieuwd naar jullie eerste foto's. Nog een fijn pasen, en uitkijken dat je niet smelt van de warmte. xx uit een te koud Holland.

• 08 April 2012 - 20:33

Johan:

Ben inderdaad benieuwd naar de eerste foto's. Het is hier allemaal rustig. Stuur maar een beetje warmte deze kant op want ondanks de zon komt de temp. niet boven de negen graden uit.

• 09 April 2012 - 06:38

Karin:

Hoi Marieke, ik zie 35 graden bij Afienya. Sjonge, hier is het 8 graden met een koude wind en regen. Tja, weet niet waar je beter kunt zijn ;) Fijne 2e paasdag (ws alleen in NL) en de Afrikaanse lunch is vast een leuke verandering op de paasstol en croissantjes. Wen ze!

• 09 April 2012 - 09:34

Nayet:

Fijn om te horen dat jullie goed aangekomen zijn en wennende zijn aan de Afrikaanse temperaturen.
    Picknic klinkt heerlijk zomers ....

Nog een fijn Pasen